Dobrý den, u takovýchto případů je třeba vždy rozlišit, co bylo sděleno či přislíbeno ústně a co bylo sjednáno písemně. Říkám to z toho důvodu, že pak v případě sporu se ústní slib mezi čtyřma očima velmi těžko dokazuje, a ne nadarmo se říká, že co je psáno, je dáno. Totéž platí bohužel i ve Vaší situaci a je třeba vycházet z toho, co je sjednáno v nájemní smlouvě. Pokud tam není ani zmínka o tom, co popisujete, pak je složité se na základě toho domáhat nějakého odškodnění, obzvláště u chatky, která např. neslouží k trvalému bydlení. Na toto se nevztahují stejné povinnosti pronajímatele jako na byt k trvalému bydlení, takže otázka vrácení nájmu v případě, že by tak pronajímatel učinit nechtěl, je nejistá. Taktéž co se týče provize, kde záleží na konkrétních lidech, jak k tomu přistoupí především z lidského hlediska, protože po právní stránce by se takový případ považoval nejspíše tak, že realitní kancelář splnila své povinnosti k uskutečnění transakce, za kterou následně inkasovala sjednanou provizi a spor, který následně nastal mezi Vámi a pronajímatelem v podstatě již nemá ve své kompetenci. Každopádně písemnou výzvou pod příslibem následné žaloby vůči pronajímateli i realitní kanceláři (pokud o všem věděla a nikterak se nesnažila věc řešit), jistě nic nezkazíte a třeba se ledy pohnou správným směrem.